Helgen i korthet

Korthet när det gäller skriven text, inte korthet när det gäller antal av bilder ;)

Helgen har varit fullkomligt fullspäckad och fantastisk. Åkte till Eslöv i fredags. Det blev utekväll med en god vän till småtimmarna.

Upp i ottan och sen bar det av till nya Ikea och Burlövs center på lördagförmiddag med underbara Neo och kära fina Moster J.

Ikea var en besvikelse, ser ingen positiv utveckling alls, bara rörigare. Så det blev den billigaste ikea-tripp jag nånsin gjort ;)

Däremot fanns det en mysig liten temporär avdelning med julgodis mitt i affären, redan här sattes helgens julstämning..

På Burlövs center knallade vi förbi din sko, och jag hittade ett par av mina utslitna favoritsommarskor fast fodrade i skinn istället för tyg för 99kr! Utmärkt! Så Neo tyckte det var givet att vi skulle ha varsitt par av dessa sneakersen...

han var mäkta stolt i sina 41or ;)

På kvällen bar det av till Stehag och glöggkväll med sällskapsspel. Jag samlar hela tiden vuxenpoäng, fredagskvällens bestod i att jag beställde ett glas rödvin ute på krogen, lördagens av att jag åt MÖGELOST på pepparkaka. (Tidigare har jag vägrat att ens titta åt mögelost). Men det var snudd på gott minsann ;)

Värdinnehuset är fullkomligt fantastiskt, sååå mkt saker, men så rätt. Känns som att man befinner sig i en konst och kuriosa affär, där man vill ta med sig allt hem. Visar lite bilder för att kanske kunna förmedla den mysiga känslan vi hade under vår glöggkväll. Entrén:

Denna gigantiska spegel med guldram är magisk mot den mörkröda bakgrunden.

Myskatten de äger är lika annorlunda och spännande som deras hus och inredning :)

Vackert väggord " Home is where your memories begin"

jag förstår att det är svårt att uppleva en atmosfär blott via några bilder..men jag hoppas lite av värmen jag känner i detta huset når er!

Söndagen var en hel mysdag med lussebullsbak,

glöggdrickande, snöande ute, badande i jacuzzin me Neo innan det blev kyrka och luciatåg.
Galet vackert och stämningsfullt var det. Under gudstjänsten/ konserten i kyrkan, under min favoritlåt "Till ditt minne lucia" kom verkligheten över mig, där jag satt omgiven av människor jag älskar, så jag brast ut i okontrollerade tårar. Skickade hälsningar till älskade farfar där uppe bland änglarna oxå.

Sedan avslutades helgen i Eslöv på en pizzeria med en god vän och några timmars prat. Har varit så socialt effektiv att det knappt känns att jag varit ledig. Men min själ är i ro.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan gumma:D Låter som om du har haft en strålande underbar helg:) Ett superbra sätt o ladda batterierna på =)



Kram

2009-12-14 @ 20:01:16
URL: http://krian.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!! Så kul att du kikade in och så många mysiga bilder det fanns här!!

Tja... Själva grejen är väl att man kan vara "naken" och ändå dölja det man vill...

Dvs man visar så mycket man själv "kan stå ut med"...

Titta på mina bilder så ser du att dom flesta är sk "implied nude"... Den som tittar "får för sej" att jag är naken, men är jag det, EGENTLIGEN...?? ;)

2009-12-17 @ 12:52:23
URL: http://miranna.se
Postat av: Anna

Asch!! Mitt mobila bredband är långsamt och din sida laddade därför inte så snabbt...

Dej har jag ju "pratat med" förut och jag tycker du är en UTMÄRKT kandidat!! ;)

Lägger till din blogg i min länklista nu, så jag inte glömmer att kika in här titt som tätt... :)

Tjingeling!!

2009-12-17 @ 12:55:44
URL: http://miranna.se
Postat av: Maria

Hehe Tackar:D Den ökar stadigt i storlek:P hehe.. Allt går bra, jag mår väl som man "förtjänar" hahah.. Nej då. Jag mår oftast oförskämt bra..

Tja, det går väl sådära. Engelskan sket sig helt men hoppas på våren:S :P söker alla de jobb som kommer ut, men nekande på alla. o då vet dom inte ens att ja e på smällen..=S Men men.. ngn gång vänder lyckan väl..Får hålla tummarna..

Hur går det för dej då?? Livet leker?? Får träffas ngn dag o ta en fika:D



Ha det superbra Kram



2009-12-17 @ 19:31:17
URL: http://krian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0