"Kriminalvårds-slang"

Idag har varit en tuff dag, det har fullkomligt gått i ett..är sååååå mör både i kropp och själ.
OJojojoj vad jag önskade jag haft ett badkar när jag kom hem, hade vatt fint att kunna mjuka upp kroppen.
IStället blev det en sittdusch i en timme i 44gradit vatten ;) Fint de me :)

Men fan vilken rolig dag ändå, har bland annat fått en inblick i kriminalvårdens hierarkistege ja inte kände till tidigare ;)

Det finns då tre etapper, och jag som nu inte har kriminalvårdens grundutbildning, utan "bara" är socionom räknas till klass ett som är:
1. Vikarieäckel
Steg två hamnar du under när du gått grundutbildningen,men fortfarande är "ny" på platsen, då kallas du för:
2. Extringajävel
Trean är visst det alla strävar efter ;) När man är fast anställd, men inte är den siste som blev anställd..utan det finns andra vikarieäckel och extringajävlar under dig. DÅ är du en eftertraktad:
3. Attackvårdare

Jag garvade så ja höll på å få krupp när ena härliga kollegan på jobb berättade detta!
Tydligen kan man när man är ett vikarieäckel även råka på en "Lärlingalusing":...hahah.
Fan va roligt vi har haft idag! Hur man trivs på sitt jobb beror till galet stor del på vem man jobbar med, och hur bra man trivs med dem.
Igår och idag har min favorittrupp varit i tjänst, underbart, bara längtar till jobb efter dagar som idag!!
*****************************************************************************************
Ska dela med mig av lite kort på underbar lilla kusin Neo som var här på min födelsedag och åt lite kakor å gratulerade mig. Han tog nämligen tillfället i akt att prova mina kriminalvårdskläder,
han insåg allvaret och tog dessutom på sig sin kriminalvårdsmin  ;)

jaa..och inte att förglömma, alla kort när han provar mina vinterkläder ;)

Vi börjar med en lite konstnärsinspirerad baskerlook...

För att övergå till en lite mer naturvänlig look.. som sedan spexades till lite med raggsockar som "den nya vanten"



Även mamma Jenny hittade mössa å halsduk hon gillade..så nu är alla mina varma plagg utlånade till de mer behövande ;)



Neo passade åxå på att provligga min garderob oxå när han ändå var i farten, den visade sig ha alldeles perfekt passform för honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0