Vad bar det nya året med sig...

2009 avslutades med en underbar mycket oplanerad och spontan nyårsfest. Många av mina finaste vänner och en del familj närvarade. Mer lyckad tillställning får man leta efter.

Det blev med anledning av den korta planeringen knytkalas... ett väldigt kul och trevligt koncept! Oj vad mat vi hade!



År 2010 började med övernattning av många vänner och en härlig dagen efter brunch.


Underbara Rille och Kajsa väckte mig med sin diskning på nyårsdagen...de får gärna övernatta oftare ;)

Det var den trevliga delen av nya året...sen tog snabbt en mindre trevlig sida av året över...
Dagen efter nyårsdagen kommer jag ut och möts av en bil med krossade rutor... Massa klödd med glassplitter, lagning, helgdagar, dyra självrisker, utebliven arbetstid pga ledighet så jag kunde ombesörja bilen etc.. trist.


Sen har det varit väldigt mkt jobb, och inte att förglömma, mkt underbar tid. Inte varje år börjar med blombud ;)


Sen lånade jag hem kära saknade Zeus i helgen och var ute och spenderade underbar tid på ett snöigt näsby fält.
Han uppförde sig fullkomligt exemplariskt,fan vad jag saknar honom!


Efter detta varvande av positivt och negativt har de nya året inneburit mkt fix med min SISTA uppsats på MÅÅÅNGA år!! Tjoohooo! Skolan är nästan över!! Fått toppbetyg på två av de 3 kurserna jag läst i höst, har bara en sista uppsats kvar i den sista kursen som ska lämnas in den 24e jan. Jag har gjort intervjuer med personer som har/har haft ett haschmissbruk. Väldigt intressant, känns skönt att avsluta skolan med något jag verkligen brinner för. Men oj så underbart att det nästan är över och jag får den där strukturen jag såå längtat efter under lång tid nu.
Jag går nu på ett vikariat och har från och med nästa månad månadslön. Att ha ett schema och veta sin säkra inkomst är underbart, även om det bara är för 4 månader! Förhoppningsvis lättar belastningen lite när det bara är jobb och inte skola, så man har tid till sina nära och kära, träning och allt annat man vill hinna med lite mer.
Nu måste jag lägga mig så jag orkar upp imorgon, jobba 5 dagar i veckan är inget jag är van vid ;) Klockan ringer 6 imorgon. Godnatt världen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0